Pas op voor oplichting! Meer info.
Solliciteer voor een nieuwe functie
Wij zijn hier om je te helpen de juiste talenten te vinden.
Ontdek de salarissen van meer dan 150 functies in 15 verschillende sectoren
Wij vinden het beste talent voor onze klanten en koppelen kandidaten aan hun ideale jobs.
Start je carrière bij PageGroup En haal het beste uit jezelf!
Technologie doet bedrijven groeien. We weten dat functies ook zullen evolueren om veranderende zakelijke vereisten te weerspiegelen. “De traditionele rol van de IT-afdeling was ondersteunend, maar bedrijven zijn nu volledig gedigitaliseerd,” aldus Elodie Picard, Executive Manager bij Michael Page IT. ”IT is nu een belangrijk onderdeel van wat bedrijven doen. Daarom stellen vele bedrijven nu Chief Digital Officers aan, die voor een deel de zakelijke strategie gaan uitstippelen. "
Voor bedrijven die hun interne talenten willen voorbereiden op de toekomstige functie van CIO, is het belangrij om te weten hoe dit alles zich in de nabije toekomst zal ontwikkelen.
De functie van chief information officer (CIO) en chief marketing officer (CMO) zullen fuseren naar één functie, ‘chief marketing technology officer’ die een combinatie van zowel IT- als marketingvaardigheden omvat. Naar verluidt zullen CMO's de komende jaren meer tijd spenderen aan technologie dan CIO's.
In de toekomst zullen CIO's hun marketingvaardigheden moeten aanscherpen en de marketingfunctie en andere bedrijfstaken die zij zullen ondersteunen beter moeten begrijpen. Ze moeten immers op de hoogte blijven van de vereisten van de functies. Door te leren over andere departementen kunnen CIO's de andere teams ondersteunen. Dit is een van de redenen waarom we zien dat CIO's evolueren naar de functie van chief operations officer (COO).
Ervoor zorgen dat alle teams efficiënt en productief samenwerken is bepalend voor succes. Goede communicatie is echter fundamenteel voor de samenwerking tussen IT en marketing. Business partnering functies zijn populair in grote multinationals, maar kmo's kunnen deze benadering ook toepassen door iemand aan te stellen die marketing en IT met elkaar doet communiceren.
De digitale revolutie heeft ook kansen blootgelegd voor de CIO, die verder kan evolueren naar de functie van CEO. Het bepalen van de technologische strategie en algemene benadering is een belangrijk onderdeel van de rol van CIO. Aangezien elk bedrijf geleidelijk aan evolueert naar een techbedrijf via digitale transformatie, zit de CIO in een ideale positie om de toekomstige richting van een bedrijf op het niveau van de CEO te beïnvloeden.
De CIO, dankzij zijn ervaring met en kennis van IT, heeft kennis in overvloed voor bedrijven die willen digitaliseren. Operationele uitmuntendheid is het streefdoel voor elke goede CIO, en het vermogen om de zaken te organiseren en procedures op punt te zetten die de dienstverlening verzekeren zijn in hoge mate overdraagbare vaardigheden die waardevol zijn in de rol van CEO.
Vaak wordt gezegd dat de technologiesector de moeilijkste markt is om toptalenten aan te trekken, aan te werven en te behouden. Indien de CIO reeds met succes een sterk en getalenteerd IT-team heeft uitgebouwd, kan zich dat afspiegelen op de volledige business.
Uiteindelijk zijn communicatie en leiderschap de belangrijkste soft skills voor een IT-leider. Aangezien de technologie in hoog tempo evolueert, kan een CIO onmogelijk elke nieuwe technologische trend bijhouden. De rol van een CIO bestaat uit het mobiliseren van een team zodat het optimaal presteert. Hij moet communiceren met de raad van bestuur om de zakelijke prioriteiten te begrijpen en van daaruit een dienst leveren die hem optimaal ondersteunt. IT-leiders moeten begrijpen welke elementen hun business unieke maken, en welke gebieden kunnen worden verbeterd om de organisatie te verbeteren.
Aangezien de markt in hoog tempo blijft evolueren, is het belangrijk om op zoek te gaan naar kandidaten die de juiste vaardigheden hebben om je IT-strategie aan te drijven.
Wilt u met ons praten over uw wervingsbehoeften?